سفرکمپینگ

بهترین مکان‌های کمپینگ در جنوب ایران

مکان‌های کمپینگ

بهترین فصل برای کمپینگ از نظر اکثر کمپرها، تابستان است و با تمام شدن این فصل، به سمت کمپینگ در جنوب ایران می‌روند. استان‌های جنوبی ایران به خصوص شهرهای ساحلی و جزیره‌ها، آب و هوای گرم و دلچسبی در فصول سرد سال دارند.

کمپینگ در ساحل
کمپینگ در فضای ساحلی گرمسیری

اکثر مردم برای مسافرت پائیزی و زمستانی جزیره‌های کیش و قشم را انتخاب می‌کنند تا علاوه بر سفر، خرید خوبی هم داشته باشند. اما کمپرها برای کمپینگ در جنوب ایران سراغ چه شهرهایی می‌روند؟

کمپینگ در جنوب ایران

استان‌های جنوبی ایران به خصوص شهرهای ساحلی نزدیک به خلیج فارس و دریای عمان، مناطق مناسبی برای کمپینگ در جنوب ایران هستند.در مناطقی مانند دریاچه شهیون خوزستان و ساحل بریس و جزیره هنگام همگی گوشه‌ای از لیست بهترین مکان‌ها برای کمپینگ در جنوب هستند.

روستای درک چابهار

عبارت “برو به درک” همیشه توهین آمیز نیست، شاید طرف مقابل می‌خواهد یکی از زیباترین روستاهای ساحلی در شهرستان کنارک ایران را به شما پیشنهاد دهد! روستای زیبای دَرَک بین چابهار و بندرعباس قرار گرفته و به کویر نزدیک به دریای عمان بیشتر شهرت دارد. برای کمپینگ در روستای درک چابهار می‌توانید به کویر آن بروید و چادر بزنید.

کمپینگ در ساحل درک
جایی که بتوان کویر و دریا را در کنار هم داشت، حتما ارزش سفر دارد.

به شما توصیه می‌کنیم از چادرهایی استفاده کنید که سقف آن‌ها توری باشد یا خارج از چادر یک شب را بخوابید تا آسمان پرستاره را از دست ندهید. البته برای بیرون خوابیدن نکات ایمنی را رعایت کنید تا از گزش جانوران سمی مصون بمانید.

ساحل بِریس چابهار

صدای مرغ‌های دریایی و تماشای پرواز آن‌ها بر فراز دریای مکران، قایق‌های کوچک و بزرگی که برای ماهیگیری آماده می‌شوند و نسیم دلچسب را در ساحل بِریس تجربه کنید. تماشای طلوع و غروب در این ساحل زیبا را یکی از اهداف کمپینگ در جنوب ایران قرار دهید و از آن لذت ببرید.

کمپینگ در ساحل بریس
ساحل زیبای بریس – چابهار

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای میل کردن ناهار یا شام به رستوران‌های ساحلی بریس بروید و از طعم ماهی کبابی جنوبی لذت ببرید.

جزیره مارو

جزیره مارو به جزیره شیدور نیز شهرت دارد و در نزدیکی جزیره لاوان قرار گرفته است. این جزیره مرجانی فقط یک کیلومتر مساحت دارد و بخشی از جزیره ابوموسی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که این جزیره امکانات رفاهی و اقامتگاه ندارد و برای کمپینگ حتماً وسایل موردنیاز را همراه داشته باشید. اما ماهی‌های لذیذی دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم ماهی تازه بخرید و از طعم کبابی آن لذت ببرید.

کمپینگ در مارو
جزیره مارو – ابوموسی

برای اینکه راحت‌تر و بهتر چادر کمپینگ را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما با موضوع راهنمای کامل خرید و استفاده از چادر کمپینگ را مطالعه کنید.

شهر بندری دیلم

در قسمت شمال غربی استان بوشهر، شهر بندری دیلم قرار گرفته است و سالانه افراد بسیاری این منطقه را برای کمپینگ انتخاب می‌کنند. البته باید بگوییم که شهر بندری دیلم به شدت شلوغ و پرتردد است و اگر به دنبال جای خلوت و ساکتی هستید، این گزینه مناسبی نیست.

بندر دیلم
بندر حماد – دیلم

اما برای کسانی که شهر بندری دیلم را برای کمپینگ در جنوب ایران انتخاب می‌کنند، بندر حماد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این بندر امکانات رفاهی و بهداشتی نسبتاً بهتری برای گردشگران دارد.

دریاچه شهیون خوزستان

دریاچه شهیون یا دریاچه سد دز یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران برای کمپینگ است. این دریاچه در 15 کیلومتری شهر دزفول قرار دارد و از رشته کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد.

کمپینگ دریاچه شهیون
دریاچه زیبای شهیون که به نام دریاچه سد دز هم شناخته می‌شود.

نکته جالب درباره این دریاچه، جزیره‌های کوچک و بزرگی است که درمیان آن وجود دارد که با درختان بادام و کنار پوشیده شده‌اند. برای رسیدن به این جزیره‌ها و کمپینگ در آن‌ها می‌توانید از قایق‌های اطراف دریاچه استفاده کنید. به علاوه اینکه اطراف دریاچه هم امکان کمپینگ دارد.

صوفی احمد دزفول

از زیباترین جاذبه‌های طبیعی دزفول، صوفی احمد است که در نزدیکی شهیون قرار دارد. این منطقه جزو بافت قدیمی و روستایی دزفول حساب می‌شود و آب و هوایی کوهستانی دارد.

ماهیگیری رود دز
صوفی احمد دزفول

اگر به منطقه شهیون برای کمپینگ در جنوب ایران رفتید، برنامه را طوری زمان‌بندی کنید که از دریاچه شهیون، صوفی احمد و رود شفاف و زلال دز دیدن کنید. توصیه می‌کنیم قایق‌سواری و ماهیگیری در رود دز را فراموش نکنید چون به بهترین تجربه ماهیگیری شما تبدیل خواهد شد.

در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید تمامی تجهیزات کمپینگ به فروشگاه حضوری و سایت تکاورکو مراجعه کنید. تکاورکو با تضمین کیفیت و اصل بودن کالاهای موجود، کمپینگ را برای شما راحت و لذتبخش می‌کند.

 

سارا شریف

به نظرم نوشتن و سفر رفتن خیلی شبیه هم هستن؛ هر دو باعث آرامش روح میشن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا