سفرایمنی در سفر

نکات ایمنی مواجه شدن با حیوانات در طبیعت

مواجه شدن با حیوانات در طبیعت

بعد از یادگرفتن نکات اولیه کمپینگ، وقت آن رسیده که از خودمان در مواجه شدن با حیوانات در طبیعت مراقبت کنیم. چه دوست داشته باشیم و چه نه،‌ واقعیت این است که ما آدم‌ها هستیم که وارد قلمرو زندگی آنها شده‌ایم، پس وظیفه ماست که بیشتر مراقب آنها باشیم. در برابر حیوانات وحشی باید احتیاط بیشتری داشته باشید زیرا شما در محلی قرار گرفته‌اید که خانه‌ی آن‌ها است. البته بسیاری از حیوانات وحشی از انسان‌ها دوری می‌کنند اما در صورتی که احساس خطر کنند، حمله خواهند کرد. اما برای مراقبت از خود در مواجه شدن با حیوانات طبیعت چه باید کرد؟

فاصله را حفظ کنید!

سعی کنید تا حد ممکن با حیوانات فاصله داشته باشید و با احتیاط قدم بردارید. شما هرگز از استراحتگاه برخی حیوانات مطلع نخواهید شد بنابراین فاصله را رعایت کنید.

مواجه شدن با حیوانات در طبیعت
مواجه شدن با حیوانات در طبیعت

پیشنهاد می‌کنیم زمانی که حیوانی وحشی را در نزدیکی خود دیدید، علاقه و هیجان را کنار بگذارید و به حفظ جانتان فکر کنید. به علاوه اینکه نزدیک شدن به حیوانات وحشی ممکن است آن‌ها را عصبی کند و حالت تدافعی بگیرند.

به حیوانات غذا ندهید!

شاید شما نیت خیری داشته باشید اما ممکن است زمانی که به حیوانات وحشی غذا می‌دهید آن‌ها شما را گاز بگیرند و یا باعث آسیب به شما بشوند. بنابراین تاکید می‌کنیم که قبل از خواب حتماً غذاها و تجهیزات آشپزی را به داخل چادر بیاورید و به هیچ وجه به حیوانات غذا ندهید. علاوه بر خطر مورد حمله قرار گرفتن توسط حیوانات وحشی، با غذا دادن به حیوانات، آن‌ها تنبل می‌شوند و مهارت‌های غذا پیدا کردن را فراموش می‌کنند.

رد پای حیوانات را بشناسید!

رد پای حیوانات و مدفوع آن‌ها بهترین راه برای شناسایی حیواناتی است که اطراف شما پرسه می‌زنند. احتیاط کنید و حتماً در چنین مواقعی از آن محدوده فاصله بگیرید.

رد پای حیوانات
تشخیص رد پای خرس معمولا کار آسانی است.

کمتر صدا تولید کنید!

بسیاری از اوقات حیوانات وحشی، شما را با طعمه اشتباه می‌گیرند و به شما حمله می‌کنند. برای جلوگیری از حمله حیوانات در طبیعت کمتر صدا ایجاد کنید و سعی کنید موقع راه رفتن، پا روی دم حیوانی نگذارید. پیشنهاد می‌کنیم در زمان مواجه شدن با حیوانات طبیعت، آرام صحبت کنید و سعی نکنید آن‌ها را تحریک کنید.

چطور در مواجه شدن با حیوانات در طبیعت از خود مراقبت کنیم؟

تمامی حیوانات در طبیعت خطرناک نیستند و فقط بعضی از آن‌ها ممکن است دردسرساز شوند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای ایمنی در کمپینگ و رعایت بهداشت، مقاله ما در مورد این موضوع را مطالعه کنید. با این حال اگر با این حیوانات روبرو شدید، این راهکارها را مد نظر داشته باشید:

گوزن و آهو

مهم‌ترین اقدام احتیاطی برای زمانی که گوزن و آهو دیدید رعایت کردن فاصله ایمنی است. گوزن‌ها به طور کلی تهاجمی نیستند اما در صورتی که گوزن یا آهویی به سمت شما حمله کرد، با سرعت بدوید و پناه بگیرید یا از درخت بالا بروید.

فاصله ایمنی با حیوانات

خرس‌ها

اگر در مواجه شدن با حیوانات طبیعت، خرسی را اطراف خودتان دیدید، کارهای زیر را برای نجات جانتان انجام دهید:

  • آرام صحبت کنید و دست‌های خود را بالای سرتان تکان دهید. با این کار او می‌فهمد شما انسان هستید و طعمه نیستید.
  • فریاد نزنید، صداهای بلند و حرکات ناگهانی انجام ندهید.
  • از دویدن و از درخت بالا رفتن خودداری کنید. این کار باعث می‌شود خرس شما را تعقیب کند.
  • هرگز نزدیک توله خرس و خرس مادر نشوید. نه تنها خرس‌ها بلکه همه حیوانات روی بچه‌شان بسیار حساس بوده و هر چیزی را تهدید فرض می‌کنند.

مارها

در صورتی که ماری اطراف خودتان دیدید، به آرامی و بدون سر و صدا به عقب برگردید و از حرکات ناگهانی خودداری کنید. اگر مار سمی شما را نیش زد حتماً و به سرعت زهر را خارج کنید. بهتر است قبل از کمپینگ زیر سنگ‌ها را بررسی کنید که ماری نباشد. توضیه می‌کنیم مقاله ما در مورد نحوه مواجه شدن با حیوانات سمی را مطالعه کنید.

مار در طبیعت
مار زنگی، از خطرناک‌ترین و زیباترین موجودات صحرا.

از کمپینگ لذت ببرید!

برای لذت بردن از کمپینگ و مراقبت در زمان مواجه شدن با حیوانات طبیعت این راهکارها را انجام دهید. در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تجهیزات کمپینگ اصل را از تکاورکو خریداری کنید تا از پشتیبانی فوق‌العاده و تحویل کالای سریع لذت ببرید.

سارا شریف

به نظرم نوشتن و سفر رفتن خیلی شبیه هم هستن؛ هر دو باعث آرامش روح میشن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا