سفرکمپینگ

8 راه برای کمپ کردن در خانه خودتان

کمپ کردن در خانه

کمپ کردن در خانه از آن کارهاست که ممکن است برایتان کمی عجیب به نظر بیاید؛ اما زمانی را به خاطر بیاورید که آب و هوا نامساعد بود و از کمپ رفتن منصرف شده‌اید. زمانی که به مریضی سختی دچار شده‌اید و کمپ آخر هفته را از دست داده‌اید. حتی زمانی که تمامی وسایل و غذاهای کمپ را آماده کرده بودید اما لحظه آخر برنامه تغییر کرده بود.

در چنین مواقعی، ما به شما کمپ کردن در خانه خودتان را پیشنهاد می‌کنیم و در این نوشته 8 راه را برای طبیعی‌تر شدن شرایط به شما پیشنهاد خواهیم کرد. به علاوه اینکه کمپ کردن در خانه نوعی حس امنیت هم دارد، از این بابت که هم حریم خصوصی شما حفظ شده و هم هر چه لازم دارید در دسترس شماست.

کمپ کردن در خانه

کمپ کردن در خانه موضوعی نیست که ایرانی‌ها با آن غریب باشند. حتماً شما هم زمانی که کودک بودید، سیزده به در را در خانه گذرانده‌اید! البته شاید کمپ کردن در خانه برای خیلی از افراد موضوع خنده‌داری باشد و با خود بگویند، چرا کسی باید در خانه کمپ کند؟ اما این روش یکی از راه‌های کسب مهارت در کمپ هم محسوب می‌شود. شما با این روش می‌توانید در مهارت‌هایی که در آنها مشکل دارید یا ضعیف هستید قوی شوید.

به علاوه اینکه کمپ کردن در خانه می‌تواند خیلی هیجان‌انگیز باشد، اگر روش‌هایی که در ادامه می‌گوییم را امتحان کنید.

محل کمپینگ را انتخاب کنید

اطراف خانه یا داخل خانه را به خوبی بررسی کنید تا یک جای مناسب پیدا کنید. چادر را برپا کنید و کیسه خواب‌ و پتو و بالشت بیاورید. حتی می‌توانید به تعداد دلخواه بازی گروهی بیاروید، چون برای بردن وسایل به کوله نیاز ندارید و به همین خاطر محدودیتی هم در تعداد وسایل نخواهید داشت.

کمپ کردن در خانه

به شما پیشنهاد می‌کنیم از چراغ‌های کوچک استفاده کنید و به چادر ببندید تا موقع خواب ستاره‌ها را تماشا کنید.

غذاهای مناسب کمپینگ درست کنید

درست است که در خانه یا نزدیکی آن هستید، اما به جای سفارش غذا از بیرون، به غذاهای کمپینگ وفادار باشید. یادتان باشد که ما قصد داریم برای کمپ کردن در خانه آماده شویم.

غذای کمپینگ

اگر هم حوصله درست کردن غذای پیچیده‌ای را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب 10 دستور غذای آسان برای کمپ را از دست ندهید.

لیوان و بشقاب کمپ را بیاورید

الان وقت این است که لیوان و بشقاب‌های کمپی که می‌ترسیدید خراب یا گم شود را بیرون بیاورید و استفاده کنید. شکلات داغ غلیظ درست کنید و چند مارشمالو داخل لیوان بیندازید. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر صندلی کمپ دارید آن را بیاورید و بنشینید از نوشیدنی گرمتان لذت ببرید. برای خرید ست ظروف کمپینگ به شما پیشنهاد می‌کنیم از سایت تکاورکو دیدن کنید.

طلوع و غروب را تماشا کنید

یکی از لذت‌بخش‌ترین تجریه‌های کمپینگ، تماشای طلوع و غروب است. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم به پشت بام بروید و صندلی کمپینگ خود را در بهترین زاویه رو به خورشید قرار دهید. برای اینکه طلوع را از دست ندهید آلارم موبایلتان را چند دقیقه قبل از زمان طلوع خورشید تنظیم کنید.

آهنگ جدید کمپ درست کنید

همیشه دلتان می‌خواست که گیتار خود را به کمپینگ ببرید و به دلیل کمبود فضا یا پیاده بودن امکان آن را نداشتید؟ اینجا فرصت مناسبی است که گیتار یا ساز مورعلاقه‌تان را بیاورید و یک آهنگ جدید بسازید برای وقت‌هایی که دور آتش جمع می‌شدید. حتی می‌توانید با دوستانتان تماس ویدیویی برقرار کنید و نظر آن‌ها را درباره آهنگ جدید بپرسید.

موزیک در طبیعت

به صداهای طبیعت گوش کنید

چشمانتان را ببندید و به طبیعت فکر کنید، ابتدا چه صدایی به ذهن شما رسید؟ آواز پرندگان، صدای سوختن چوب در آتش یا صدای قورباغه‌هایی که در رودخانه شنا می‌کنند؟ گوش دادن به صدای طبیعت می‌تواند کمپ کردن در خانه را واقعی‌تر کند. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از صداهای طبیعت استفاده کنید که در یوتیوب، ساندکلاود یا اپ‌های پخش موسیقی زیاد پیدا می‌شوند. این کار واقعاً آرامش‌بخش بوده و بیشتر حس حضور در طبیعت را خواهید داشت.

بازی‌های گروهی انجام دهید

کمپ کردن در خانه با دوستان و اعضای خانواده یعنی بهترین موقعیت برای بازی‌های گروهی رومیزی یا کارتی. بالشت‌های بزرگ بیاورید، یک حلقه درست کنید و دور هم جمع شوید. کارت‌ها و بازی‌های رومیزی را بیاورید و بازی را شروع کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر چراغ فانوس کمپینگ هم دارید روشن کنید تا فضای خانه را بیشتر شبیه به کمپینگ کنید.

کتاب بخوانید

شاید شما هم در زمان هایکینگ و هیچهایک به دلیل حمل طولانی کوله پشتی، مجبور شده باشید بعضی از وسایل را همراه نبرید. با کمپ در خانه، کل کتابخانه در اختیار شماست و می‌توانید کتاب موردعلاقه‌تان را مطالعه کنید. حتی سیستم صوتی و تصویری را می‌توانید روشن کنید و فیلم موردعلاقه‌تان را به جای پروژکتور، با کیفیت عالی تماشا کنید.

کتاب خواندن

در این مقاله روش‌های کاربردی برای کمپ در خانه را به شما معرفی کردیم. با کمپ در خانه شما می‌توانید برخی از مهارت‌هایی که از امتحان آن‌ها در طبیعت ترس دارید در خانه انجام دهید و با تکرار در آن‌ها ماهر شوید. برای مثال ممکن است بسیاری از ما با چادر زدن در طبیعت مشکل داشته باشیم و کمپ کردن درخانه به ما کمک کند.

 

 

 

سارا شریف

به نظرم نوشتن و سفر رفتن خیلی شبیه هم هستن؛ هر دو باعث آرامش روح میشن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا