سفرایمنی در سفرکمپینگلایف هک

کمپینگ در باران: نکاتی مهم

کمپینگ در باران: نکاتی مهم

کمپینگ در باران می‌تواند غافلگیرتان کند، به خصوص در پاییز و بهار, اما این تجربه آنقدر زیباست که ارزش ندارد بگذارید چتد قطره آب کمپینگ شما را خراب کند.  با تجهیزات مناسب کمپینگ در باران، می‌توانید ماجراجویی‌ای جالب و خاطره انگیز، هر چند خیس را رقم بزنید.

کمپینگ در باران

کمپینگ در باران

رویارویی با عناصر طبیعت از قدیمی‌ترین و درونی ترین هیجانات انسان محسوب می‌شود و کمپینگ در باران با زنده کردن این حس اولیه می‌تواند تجربه‌ای سازنده و شورانگیز باشد.
رعایت نکات زیر کمک می‌کنند بتوانید این حس را به بهترین شکل تجربه کنید:

کاپشن بارانی فراموش نشود!

شاید این موضوع به نظر بدیهی برسد اما به همراه داشتن یک کاپشن بارانی یکی از مهم‌ترین نکات برای کمپینگ در باران بوده که به راحتی فراموش می‌شود.
اهمیت این موضوع زمانی معلوم می‌شود که زیر باران مشغول پیاده‌روی، برپا کردن چادر یا سایر فعالیت‌های کمپینگ هستید.

کمپینگ در باران

به شما پیشنهاد می‌کنیم در این مورد، پانچو های بارانی ارزان قیمت را کنار بگذارید و یک کاپشن بارانی باکیفیت خریداری کنید.
هنگام خرید کت بارانی به این موضوع توجه داشته باشید که جنس کاپشن از مواد قابل تنفس بوده و قسمت‌هایی برای کمک به تنظیم دمای بدن داشته باشد.

جای مناسب انتخاب کنید!

برای کمپینگ در باران جایی را انتخاب کنید که نزدیک رودخانه یا دریاچه نباشد. بیدار شدن از خواب در وضعیتی که چند سانتی‌متر آب زیر چادر جمع شده برای هیچ کس خوشایند نیست.
چادر زدن و مستقر شدن زیر شاخ و برگ درختان ممکن است در نگاه اول منطقی به نظر بیاید اما با دوری از این کار، میتوانید از چکه کردن آب بعد از باران و سقوط شاخه‌ها در زمان طوفان در امان باشید. به جای زیر درخت رفتن، بهتر است به فکر چادری باشید که آب در آن نفوذ نکند.

سایه‌بان درست کنید!

در هنگام باران، لازم است برای انجام دادن کارهایی مانند آشپزی یک سرپناه داشته باشید. شما می‌توانید با استفاده از یک یا دو تارپ و با کمک تنه درختان یا شاخه های افتاده برای استحکام بیشتر، یک سایه‌بان درست کنید.

سایه بان کمپینگ

پیشنهاد می‌کنیم بعد از تمام شدن کارهایتان، صندلی تاشو کمپینگ را بیرون از چادر قرار دهید و به تماشای منظره بارانی بنشینید. حتی می‌توانید برای سرگرمی بیشتر با انداختن یک زیرانداز ضدآب، چند تا از بازی‌های گروهی کمپینگ را امتحان کنید!

چند لایه لباس بپوشید!

برای امنیت در برابر سرما و خیس شدن در هوای بارانی کمپینگ در باران، بهترین راه حل چند لایه لباس پوشیدن است. به طور کلی لایه های مختلف در کمپینگ به حفظ گرمای بدن حتی در زمانی که عرق کرده‌اید کمک می‌کند.

لایه لایه پوشیدن

بهتر است برای لباس اول از پلی‌استر یا پشم استفاده کنید و لایه‌های بعدی ضدآب باشند تا بدنتان و یا لایه های اولیه خیس نشوند؛ جوراب‌های پشمی را در چنین هوایی فراموش نکنید.

رنگ نارنجی بپوشید!

اگر برای کمپینگ در باران به مناطقی می‌روید که شکار آزاد است، حتماً از لباس‌های قرمز و نارنجی استفاده کنید و رنگ‌های سبز و آبی را فراموش کنید. رنگ های نارنجی و قرمز چشمگیرتر هستند و رنگ‌های سبز و آبی علاوه بر ترکیب شدن با طبیعت، ممکن است همرنگ پرنده‌ها بوده و باعث شوند اشتباهی هدف تیراندازی شکارچیان واقع شوید.

کاپشن نارنجی

لباس‌ها را خشک کنید!

جمع کردن لباس‌های خیس و چپاندن آنها در کیسه پلاستیکی برای بعدا شستن آنها در خانه شاید آسان‌ترین راه حل باشد، اما بهترین نیست.
ما راه سخت‌تر و بهتر را پیشنهاد می‌کنیم: لباس‌هایتان را خشک شده به خانه ببرید. چون اگر لباس های شما طولانی مدت در معرض رطوبت زیاد باشند ممکن است کپک بزنند و برای سلامت شما خطرناک باشند.
پس یک بند رخت ناقابل به وسایل کمپینگتان اضافه کنید. آن را زیر سایه‌بان برزنتی ببندید و لباس‌های خیستان را آویزان کنید تا خشک شوند.

خشک کردن لباس کمپینگ

چادر ضد آب تهیه کنید!

شاید مهمترین وسیله شما در کمپینگ، به خصوص کمپینگ در باران، چادر شما باشد؛ چادر شما خانه کوچک و موقتی شما و محل امن شما در برابر عناصر طبیعی است. پس در مواقع بارانی، اگر چادر شما ضد آب نباشد، در واقع با چادر نداشتن شما تفاوتی ندارد.
پس توصیه می‌شود همانطور که در بالا هم اشاره شد، برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل چادرتان حتما یک چادر ضد اب خریداری کنید.

چادر ضدآب

در آخر، تکاورکو با گردآوری مجموعه ای کامل از تجهیزات کمپینگ و تضمین کیفیت و اصالت کالاهای موجود در سایت، در هر قدم ماجراجویی شما در کنارتان خواهد بود.
ما کار را برای شما راحت کردیم. پس چرا با کمک ما ماجراجویی بعدی خود را همین حالا شروع نمی‌کنید؟

 

 

سارا شریف

به نظرم نوشتن و سفر رفتن خیلی شبیه هم هستن؛ هر دو باعث آرامش روح میشن.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا