سفرکمپینگ

راهنمای کامل مصرف بهینه انرژی پاوربانک در کمپ و طبیعت

پاوربانک در کمپ

به همراه داشتن پاوربانک در کمپ درست مثل به همراه داشتن آب آشامیدنی مهم است. خیلی از ما به دل طبیعت می‌زنیم که چند ساعت یا چند روزی از همهمه و تکنولوژی دور باشیم، اما باز هم زندگی‌ ما با آنقدر با گجت‌هایمان گره خورده که استفاده از پاوربانک در کمپ بسیار حیاتی محسوب می‌شود. اهمیت این موضوع را زمانی که به کمک احتیاج دارید یا موقعیت نادری برای عکاسی پیش آمده است متوجه خواهید شد.

در ادامه این مقاله به شما راهکارهایی برای شارژ مجدد پاوربانک در کمپ و افزایش عمر باتری موبایل و پاوربانک خواهیم گفت.

شارژ پاوربانک در کمپ

یکی از اصلی‌ترین وسایلی که در زمان پکینگ وسایل کمپ باید بردارید، پاوربانک است. این باتری کوچک بسته به ظرفیتی که دارد به شما کمک می‌کند تا در طبیعت همواره از موبایلتان استفاده کنید. اما برای زمانی که شارژ پاوربانک تمام شده چکار کنیم؟

از باتری ماشین استفاده کنید

این روش در صورتی که برای هایکینگ مسیری را با ماشین شخصی خود طی می‌کنید یا در زمان کمپ، ماشین در کنار شما پارک شده است کاربرد دارد. با استفاده از شارژر فندکی می‌توانید موبایل، دوربین و پاوربانک را شارژ کنید.

شارژر فندکی ماشین

اگر ماشین را دورتر از محل کمپ پارک می‌کنید، کابل‌های شارژ را حتماً مخفی کنید. باورکردنی نیست که بعضی برای چه چیزهایی شیشه ماشین را می‌شکنند.

نور خورشید همراه شماست

در طبیعت شما منبع قدرتمند خورشید را دارید که می‌توانید بهره‌مند شوید. کافی است در زمان کمپ، یک نقطه که نور خورشید را به شدت جذب می‌کند پیدا کنید و پنل خورشیدی کمپینگ را قرار دهید. در این مورد می‌توانیم پاوربانک خورشیدی را معرفی کنیم که علاوه بر پاوربانک، چراغ قوه نیز هستند.

حتی در مواردی می‌توانید پاوربانک خورشیدی را از کوله پشتی آویزان کنید تا در زمان حرکت شارژ شود. به طور کلی بهترین پاوربانک‌ها در کمپ، این پاوربانک‌های خورشیدی هستند.

کامل از شهر خارج نشوید

در شرایطی که امکان شارژ پاوربانک با روش‌های گفته شده را نداشتید و شارژ موبایلتان رو به اتمام بود، به شهر بروید. معمولاً در پمپ بنزین، رستوران و ترمینال‌ها به مسافران امکان شارژ وسایل برقی را می‌دهند. بنابراین می‌توانیم استفاده از برق شهری را جزو یکی از گزینه‌ها قرار دهیم تا زمانی که در طبیعت هستیم، بدون موبایل نمانیم.

پاوربانک را خاموش کنید

بسیاری از ما فراموش می‌کنیم که پس از استفاده یا شارژ پاوربانک در کمپ، آن را خاموش کنیم. زمانی که از پاوربانک استفاده نمی‌کنید، مطمئن شوید که کاملاً خاموش است تا عمر باتری پاوربانک حفظ شود. به علاوه اینکه نیازی نیست تا درصد کوچکی از شارژ موبایل کم شده است آن را شارژ کنید.

محافظت از شارژ موبایل در کمپ

برای محافظت از عمر باتری موبایل در طبیعت، کارهای دشواری نیاز نیست انجام دهید. تنها کافی است به خاطر بیاورید که به طبیعت آمده‌اید تا از تکنولوژی دور باشید.

برای مثال اگر هایکینگ می‌کنید، نیازی نیست موزیک گوش کنید. شما در طبیعت هستید و بهتر است به آواز پرنده‌ها و صدای آب گوش کنید تا شنیدن موزیک‌هایی که در طول روزهای عادی می‌شنوید. به علاوه اینکه در بسیاری از نقاط طبیعت، آنتن برای اینترنت پرسرعت پیدا نمی‌شود.بنابراین بهتر است اینترنت موبایل را خاموش کنید و از دنیای واقعی لذت ببرید. اما برای حفظ عمر باتری موبایل در طبیعت، چه راه حلی وجود دارد؟

چراغ قوه داشته باشید

اکثر مواقع عمر باتری موبایل به دلیل استفاده از چراغ قوه آن تمام می‌شود. بهترین راه حل برای این مشکل این است که در زمان جمع‌آوری کوله کوهنوردی، چراغ قوه کمپینگ را فراموش نکنید. چراغ قوه قدرت نور بیشتری دارد و راحت می‌توانید از سقف چادر آویزان کنید.

فانوس کمپینگ

اگر دوست دارید که محیطی مانند خانه خودتان را در کمپینگ داشته باشید و مدلی مشابه آباژور می‌خواهید، از فانوس‌های کمپینگ غافل نشوید. این فانوس‌ها علاوه بر زیبایی بصری که در اطراف چادر و کمپینگ ایجاد می‌کنند، بسیار کاربردی هستند.

از حالت هواپیما استفاده کنید

آنتن ندارید؟ بهترین گزینه در این موقعیت، روشن کردن حالت هواپیما (Airplane mode) است. با این کار علاوه بر اینکه مدام موبایل خود را برای دیدن آخرین اعلانات روشن نمی‌کنید، بلکه از عمر باتری موبایل مراقبت کرده‌اید.

توصیه می‌کنیم از دنیای مجازی فاصله بگیرید و از طبیعت و آدم‌های واقعی استقبال کنید. به علاوه اینکه در این شرایط، مدت زمان بیشتری موبایلتان شارژ دارد و در موقعیت‌های اضطراری وسیله ارتباطی دارید.

نور موبایل را کم کنید

صفحه موبایل در هر صورت زیر نور شدید خورشید به سختی دیده‌می‌شود، چه نور صفحه کم باشد و چه زیاد. پس نور آن را تا جای ممکن کم کنید و اگر با موبایل کار دارید این کار را زیر سایه انجام دهید تا صفحه را به خوبی ببینید. این موضوع به سلامت کلی باتری موبایل نیز کمک می‌کند.

هدلایت تهیه کنید

یکی دیگر از وسیله‌هایی که در طبیعت به کمک شما می‌آید، هدلایت است. این چراغ‌ها علاوه بر اینکه به شما قدرت حرکت بیشتری می‌دهند، به حفظ عمر باتری موبایل نیز کمک می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در شب از نور قرمز هدلایت استفاده کنید که نور کمتری منتشر می‌کند و باتری کمتری مصرف می‌کند.

هدلایت کمپینگ

 

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید چراغ قوه، هدلایت و وسایل روشنایی کمپینگ مقاله راهنمای انتخاب چراغ مسافرتی ما را مطالعه کنید. در این مورد باید به گزینه‌هایی مانند نوع نیاز، وزن و ابعاد، قابلیت شارژ و قابلیت تنظیم نور دقت داشته باشیم.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم برای خرید پاوربانک خورشیدی و نورهای مخصوص کمپینگ، فروشگاه تکاورکو با مشاورین مجرب شما را در مراحل خرید راهنمایی می‌کنند. به علاوه اینکه می‌توانید وسایل کمپینگ اصل را با قیمت مناسب و ارسال سریع خریداری کنید.

سارا شریف

به نظرم نوشتن و سفر رفتن خیلی شبیه هم هستن؛ هر دو باعث آرامش روح میشن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا