سفرکمپینگ

وسایل کمپینگ در زمستان + اصول مهم کمپینگ زمستانی

وسایل کمپینگ در زمستان

کمپینگ در زمستان علاوه بر اینکه شما را از شر حشرات و گرمای شدید رها می‌کند، وسایل بیشتری را به شما اضافه می‌کند. اگر همیشه در فصل‌های گرم و معتدل کمپینگ می‌رفتید، باید بگوییم که وسایل کمپینگ در زمستان با سایر فصل‌ها متفاوت است. شما در زمستان علاوه بر اینکه وسایل کمپینگ همیشگی را به همراه دارید، باید برای زنده ماندن در سردترین آب و هوا هم تجهیزات داشته باشید.

اما یادتان باشد که با کمپینگ در زمستان، صحنه‌ها و مناظری جادویی را خواهید دید. زمین سپیدپوش شده و خوابیده است و آسمان همیشه شما را غافلگیر خواهد کرد. البته پیشنهاد می‌کنیم در زمستان و اوایل بهار در کوهستانها و دره‌ها کمپ نکنید؛ زیرا ممکن است بهمن به سراغ شما بیاید.

وسایل کمپینگ در زمستان

کمپینگ در زمستان هیجان‌انگیز و جادویی و البته خطرناک است. اگر وسایل زمستانی کمپینگ را به همراه نداشته باشید ممکن است تلخ‌ترین تجربه اقامت در طبیعت را کسب کنید. معمولاً کمپرها در فصل زمستان به خانه‌هایشان می‌روند و تا آمدن فصل بهار صبر می‌کنند.

اما جالب است بدانید کمپینگ در زمستان بسیار لذت‌بخش است و به ماهر شدن شما در زنده ماندن در طبیعت کمک می‌کند. با ما باشید تا وسایل کمپینگ در زمستان را آماده کنیم.

چادر 4 فصل

اولین وسیله‌ای که باید همراهتان به کمپینگ زمستانی ببرید، چادر 4 فصل است. به همراه داشتن یک سرپناه مناسب می‌تواند شما را از طوفان‌های زمستانی (اگر به کوهستان بروید) و یخ نزدن در هوای سرد و منجمد کمک کند. به علاوه اینکه چادرهای 4 فصل میله‌های محکم‌تر و پارچه‌های ضخیم‌تری دارند و در برابر طوفان و بارش برف مقاوم‌تر هستند.

چادر 4 فصل

 

البته پیشنهاد می‌کنیم اگر هوا خیلی سرد بود، برای خواب به ماشین بروید و از بخاری آن استفاده کنید. به علاوه اینکه در این فصل بدون ماشین به کمپ نروید چون ماشین تا حد زیادی خطرهای احتمالی را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: راهنمای خرید چادر کمپینگ، طبیعت‌گردی و کوهنوردی

کیسه خواب زمستانی

به همراه داشتن کیسه خواب مناسب از مهم‌ترین وسایل کمپینگ در زمستان است. کیسه خواب 4 فصل بهترین نوع کیسه خواب در این فصل است. این کیسه خواب‌ها باید ضدآب، ضخیم و محکم باشند؛ به علاوه اینکه اگر بدون ماشین به کمپینگ می‌روید، حتما از مدل‌های سبک انتخاب کنید. ما به شما کیسه خواب‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که از پر، به خصوص پر قو تشکیل شده‌اند.

مطلب مرتبط: راهنمای خرید کیسه خواب

پد خواب عایق

در وسایل کمپینگ در زمستان، باید یک پد خواب عایق هم همراه داشته باشید. این پد را زیر کیسه خواب خود می‌اندازید تا سرمای زمین به شما منتقل نشود و راحت‌تر بخوابید. به علاوه اینکه این پد در شرایطی که برف آب شود یا ببارد از خیس شدن بدن شما جلوگیری می‌کند.

پد خواب عایق

 

این پد خواب عایق بهتر است از جنس فوم یا خودبادشونده باشد و مقاومت حرارتی داشته باشد. مقاومت حرارتی یا معیار R میزان عایق بودن پد در برابر انتقال حرارت را نشان می‌دهد. از پد عایق حتی در زمانی که خواب نیستید و فقط می‌خواهید کمی در چادر استراحت کنید هم می‌توانید استفاده کنید.

اجاق گاز و سوخت

در شرایطی که برف یا باران می‌بارد و زمین سرد است، روشن کردن آتش کاری طاقت‌فرسا و زمان‌بر است. بنابراین برای پخت و پز و البته گرم شدن بهتر است به فکر یک اجاق گاز و سوختی باشید که آن را روشن کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر اجاق گاز اصلی، یک اجاق گاز یدکی هم در کمپینگ زمستانی به همراه داشته باشید.

مطلب مرتب: وسایل ضروری آشپزی در کمپینگ

اسنوبرد یا کفش مخصوص برف

راه رفتن با کفش کمپینگ معمولی در حالتی که روی زمین را برف پوشانده سخت و در شرایطی که برف سنگینی وجود دارد غیرممکن است. پس اگر اهل اسکی یا اسنوبرد نیستید از کفش‌های مخصوص برف یا پوتین استفاده کنید. در صورتی هم در اسکی و اسنوبرد مهارت دارید، از آن استفاده کنید و خوش بگذرانید.

اسنوبرد

لباس‌های گرم

ما فضای چادر و وسایل خواب راحت را فراهم کردیم، اما چه لباس‌هایی باید بپوشیم تا بدنمان را از سرد شدن محافظت کنیم. توجه داشته باشید که برای گرم ماندن باید لباس‌های بیشتری بپوشید تا از نفوذ سرما به بدن جلوگیری کنید. به علاوه اینکه بعضی لباس‌ها مانند کلاه، دستکش و جوراب را باید گرم‌تر انتخاب کنید.

اما چطور لباس بپوشیم تا سردمان نشود؟

یکی از مهم‌ترین وسایل کمپینگ در زمستان را لباس‌ها تشکیل می‌دهند. لباس پوشیدن در کمپینگ زمستانی سه لایه است: لایه زیرین، میانی و بیرونی. برای لایه زیرین که با پوست شما تماس دارند از لباس‌هایی با جنس پلی استر یا پشم استفاده کنید که مانع عرق کردن پوست شما می‌شوند. لایه میانی که محافظ گرمای بدن است را از ژاکت‌های پشمی یا عایق مصنوعی استفاده کنید. در آخر برای لایه بیرونی از لباس‌های ضدآب با قابلیت تنفس استفاده کنید تا به بدن شما اجازه تنفس بدهد.

کمپینگ زمستانی

وسایل نجات از بهمن

مهم‌ترین وسایل کمپینگ زمستانی، تجهیزات ایمنی بهمن است. در موقعیت‌هایی که در نزدیکی کوهستان هستید یا برف بسیاری باریده است، باید این وسایل را به همراه داشته باشید. فرستنده گیرنده‌های بهمنی برای نجات از موقعیتی که زیر برف مانده‌اید، میل سونداژ که برای پیدا کردن کسانی که زیر برف مانده‌اند و بیل برفی برای نجات آن‌ها را حتماً همراه داشته باشید. اما در کمپینگ زمستانی چه اصولی را باید رعایت کنیم؟

اصول کمپینگ زمستانی

پس از اینکه وسایل کمپینگ در زمستان را فراهم کردید و شیفته زیبایی برف و سفیدی طبیعت شده‌اید، باید این نکات را در زمان اقامت زمستانی رعایت کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

  • چادر کمپینگ را در جایی میان درختان بلند برپا کنید تا علاوه بر محافظت در برابر بهمن، از طوفان و باد هم جلوگیری کنید. به علاوه اینکه باید هشدار بدهیم این درختان نباید آسیب دیده یا پربرف باشند که باعث دردسر شوند.
  • اگر برف سنگینی در منطقه کمپینگ وجود دارد، به اندازه چادر قسمتی را از برف خالی کنید و دیواره بسازید. این دیواره‌ها از باد شدید و سوزناک زمستانی شما را در امان نگه می‌دارند و مانع برعکس شدن چادر می‌شوند. به علاوه اینکه پیشنهاد می‌کنیم برف زیر چادر را پاکوب کنید تا سطح همواری ایجاد کنید.
  • از غذاهای گرم و ساده برای تغذیه استفاده کنید. نوشیدن آب و مایعات را فراموش نکنید و از مواد خوراکی که همراه دارید مراقبت کنید؛ حیوان‌های کوچک دزد بسیاری در اطراف کمپینگ شما وجود دارند.
  • در آخر از شما می‌خواهیم که مراقب حیواناتی مانند خرس، گرگ و گراز در اطراف کمپینگ زمستانی خود باشید. از سرمازدگی جلوگیری کنید و در شرایطی که احساس کردید دمای بدن شما رو به کاهش است دلایل آن را بررسی و رفع کنید.

برای خرید تمامی وسایل زمستانی کمپینگ به شما پیشنهاد می‌کنیم به سایت تکاورکو مراجعه کنید. تکاورکو با فراهم کردن محصولات اورجینال و باکیفیت، کمپینگی راحت و بدون دغدغه را به شما هدیه می‌کند.

سارا شریف

به نظرم نوشتن و سفر رفتن خیلی شبیه هم هستن؛ هر دو باعث آرامش روح میشن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا