سفرلایف هک

10 راهکار برای ماجراجویی ارزان

ماجراجویی ارزان

با کم کردن هزینه‌های سفر می‌توانید ماجراجویی ارزان را تجربه کنید؛ اما چطور می‌توانیم در سفر پول خرج نکنیم؟ برای بسیاری از ما سفر مساوی است با پول زیاد خرج کردن و با جیب خالی به خانه برگشتن! اما راه‌هایی برای کم کردن هزینه‌ها وجود دارند که عاشقان سفر آن‌ها را ابداع کرده‌اند.

چطور ماجراجویی ارزان داشته باشیم؟

بسیاری از ما تصور صحیحی از ماجراجویی ارزان نداریم و دلیل آن چیزی نیست جز پست‌های اینستاگرامی سفرهای لاکچری. هربار که اینستاگرام خود را باز می‌کنید استوری از دوستی می‌بینید که در سفر، در حال خوش گذراندن در یک هتل یا رستوران لوکس است. این تصورات را دور بریزید و با ما همراه شوید تا راهکارهای ماجراجویی ارزان را به شما معرفی کنیم. با این روش‌ها می‌توانید علاوه بر کسب تجربه، پول بیشتری را برای خودتان نگه دارید.

شهرهای اطراف را بگردید

اولین راه حل برای سفر ارزان، انتخاب روستاها و شهرهای اطراف محل سکونتتان است. برای برخی از این سفرهای نزدیک نیازی به بلیط گران قیمت و سوزاندن مرخصی‌های ماهانه‌تان ندارید. شما می‌توانید برای سفر به شهرهای اطراف، صبح زود بیدار شوید و با یک بلیط ارزان اتوبوس یا قطار خودتان را به شهر مقصد برسانید.

سفر ارزان

اقامتگاه‌های سنتی ارزان‌تر هستند

اقامتگاه‌های سنتی و هاستل‌ها بهترین انتخاب برای سفرهای شهری ارزان قیمت هستند. این اقامتگاه‌ها ستاره‌های درخشان هتل‌های لوکس را ندارند اما باصفا و اقتصادی هستند. اگر مهمان شهرهای سنتی زیبایی مانند یزد، اصفهان و شیراز هستید کلی اقامتگاه‌ سنتی هست که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

طبیعت گردی بروید

بیشتر هزینه‌های سفر، بابت بازدید از جاهای دیدنی تاریخی و مجتمع‌های تفریحی پرداخته می‌شود. اما طبیعت از شما بابت بازدید هزینه‌ای دریافت نمی‌کند؛ مگر اینکه خودش جزئی از یک مجموعه تفریحی شده باشد!

طبیعت گردی

 

طبیعت گردی یکی از راه‌های محبوب امروزی برای طرفداران محیط زیست و کمپینگ است. جاذبه‌های طبیعی مانند جنگل، دریاچه و آبشار، ساحل و کویر هر کدام انرژی مخصوص خود را داشته و تا مدت‌ها شما را سرحال نگه می‌دارند.

خوراکی همراه داشته باشید

بیشترین پولی که ایرانیان خرج می‌کنند، بابت غذا است! به شما پیشنهاد می‌کنیم یک بار برای سفرتان از خانه خوراکی و مواد لازم و وسایل پخت و پز بردارید. در آخر سفر متوجه می‌شوید که بیشتر هزینه‌های سفرهای قبلی بابت هزینه خورد و خوراک بوده است. اگر برای سفرتان اقامتگاه رزرو کرده‌اید حتماً بپرسید که اتاقتان امکانات پخت و پز دارد؟

مهمان ماشین‌های دیگر باشید

هیچهایک یکی از ترفندهای سفر ارزان است که حتماً در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی دیده‌اید. یک نفر پس از پیاده‌روی طولانی تصمیم می‌گیرد بقیه مسیر را با ماشینی که هم مسیر اوست طی کند.

هیچهایک

به این روش که مهمان ماشین دیگری باشید هیچهایک یا ارزان سواری می‌گویند. اگر خوش شانس باشید در این مسیر با ماشین یکی از اهالی ساکن روستا یا شهر همراه می‌شوید و او شما را بهتر با محیط جدید آشنا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای امنیت بیشتر، تنهایی هیچهایک نروید!

بلیط ارزان بخرید

حالا که شهرهای اطراف، طبیعت‌های بدون بلیط بازدید و مهمان ماشین‌های گذری شدن را امتحان کردیم، نوبت خرید بلیط ارزان به جای دور است. در این مواقع باید سایت‌هایی که بلیط ارزان یا لحظه آخری می‌فروشند را شناسایی کنید و قبل از سفر چک کنید.

جالب است بدانید که بسیاری از مواقع صندلی‌های خوبی در پرواز گیرتان می‌آید. البته این نکته را اضافه کنیم که این پروازها وسط هفته بیشتر هستند؛ بنابراین بهتر است در محل کارتان مدیری داشته باشید که در مرخصی دادن بیشتر هوای شما را داشته باشد!

کشورهای نزدیک را انتخاب کنید

از سفر داخلی خسته شدید و نوبت به سفرهای خارجی ارزان قیمت رسیده است. برای شروع بهتر است از کشورهای نزدیک یا بدون ویزا انتخاب کنید. برای مثال کشورهایی مانند ترکیه، ارمنستان، گرجستان، مالزی و چند مورد دیگر بدون ویزا و به مدت محدود، اجازه ورود به کشور می‌دهند. برای سفر به کشورهای بدون ویزا باید دوباره سایت‌های بلیط ارزان را دنبال کنید. به علاوه اینکه برخی از این کشورها امکان سفر زمینی ارزان هم دارند.

کمپینگ بروید

با خرید چادر کمپینگ انگار که شما خانه‌ای خریداری کرده‌اید که می‌توانید با خود جابجا کنید. اهمیتی ندارد که کوهستان می‌روید یا کویر؛ در ساحل کمپ می‌کنید یا جنگل؛ با همراه داشتن چادر کمپینگ، شما ماجراجویی ارزان را تجربه خواهید کرد.

طبیعت گردی

اگر برای خرید چادر کمپینگ به راهنمایی بیشتری احتیاج دارید، مقاله ما در مورد راهنمای خرید چادر کمپینگ را مطالعه کنید. در این مقاله ما با بررسی مهمترین نکات قبل از خرید و معرفی چادرهای سه فصل و چهار فصل، به خوبی شما را راهنمایی خواهیم کرد.

در مقصد کار کنید

علاوه بر کشورهای خارجی، در بسیاری از شهرهای داخل ایران شما می‌توانید با کار کردن از هزینه‌های سفر کم کنید؛ چطور؟ برای این کار کافی است در زمان رزرو اقامتگاه ببینید که با کار کردن شما در ازای محل اقامت موافق هستند یا نه؟ برای مثال ممکن است اقامتگاه شما برای شخص کشاورز یا باغداری باشد و شما با کمک کردن به او بتوانید محل اقامت رایگان یا غذای رایگان داشته باشید. با جستجو کردن فرصت‌های کار داوطلبی، از این گونه موقعیت‌ها در پیج‌های اینستاگرامی زیاد پیدا می‌شوند.

تورهای مسافرتی را دنبال کنید

برخی از تورهای گردشگری در زمان‌هایی مانند عید نوروز یا عید کریسمس (بسته به نوع سفر داخلی و خارجی)، تورهای ارزان و باکیفیتی دارند. با دنبال کردن سایت‌های مخصوص می‌توانید از تخفیفات ویژه برای تورهای گردشگری خبردار شوید. این تورها علاوه بر هزینه مسیر و اقامت، هزینه خورد و خوراک و بلیط‌های جاهای دیدنی را بر عهده دارند.

تور گردشگری ارزان

نکته آخر اینکه برای خرید سوغاتی، به بازار آن شهر بروید و از مغازه‌ای خرید کنید که مشتریان بسیار و قیمت پایین دارد. بسیاری از مغازه‌داران شهرهای توریستی، سود بیشتر را در فروش بیشتر می‌دانند و جنس مرغوب‌تری برای فروش دارند. به علاوه اینکه لازم نیست تمامی اطرافیان شما، سوغاتی شهری که شما با سفر ارزان تجربه کرده‌اید را داشته باشند. یادتان باشد که ما مقصدهای بسیاری را برای ماجراجویی ارزان داخل لیست قرار داده‌ایم.

در این مقاله 10 راهکار برای ماجراجویی ارزان به شما پیشنهاد دادیم که البته در آینده گزینه‌های دیگری به آن اضافه می‌کنیم. در صورتی که برای خرید وسایل کمپینگ سوال یا مشاوره‌ای نیاز دارید، همکاران ما در بخش پشتیبانی همراه شما خواهند بود. ضمن اینکه اگر راهکاری برای سفر ارزان امتحان کرده‌اید از طریق دیدگاه با ما و همراهان تکاورکو به اشتراک بگذارید.

 

سارا شریف

به نظرم نوشتن و سفر رفتن خیلی شبیه هم هستن؛ هر دو باعث آرامش روح میشن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا