سفرکمپینگ

راهنمای کامل خرید و استفاده از چادر کمپینگ

راهنمای خرید چادر کمپینگ

زندگی در طبیعت بدون چادر کمپینگ غیرممکن است! درواقع بدون سرپناه و در فضای باز نمی‌توانید زندگی کنید؛ باران‌ها و بادهای شدید، کاهش دما، حیوانات وحشی و حتی حشرات کوچک می‌توانند برای شما دردسرساز شوند.

در این شرایط چادر کمپینگ نقش نجات‌دهنده را دارد. سرپناهی که شما در هر مکان و زمانی می‌توانید آن را داشته باشید تا استراحت کنید. اما تنوع چادرهای کمپینگ بسیار است و شما با در نظر گرفتن نوع نیازتان می‌توانید بهترین چادر کمپینگ را انتخاب کنید.

نکات مهم برای انتخاب چادر کمپینگ

خرید چادر کمپینگ مانند خرید خانه امری مهم است و باید به خوبی بررسی کنید که چه انتظاراتی از خانه همراهتان دارید. چند نفر هستید؟ برای چه آب و هوایی از آن استفاده می‌کنید؟ و چه امکانات ویژه‌ای از آن انتظار دارید؟ تمامی این سوال‌ها به علاوه سوال‌های بیشتر و نکات مهم برای خرید چادر کمپینگ را در این مقاله از تکاورکو مطالعه کنید.

تعداد نفرات را بشمارید!

اولین نکته‌ای که برای خرید چادر کمپینگ باید به آن توجه کنید، تعداد نفراتی است که در چادر می‌مانند. البته تنها تعداد نفرات را نباید در نظر گرفت بلکه باید قد، وزن و عادات خواب آن‌ها را نیز بدانید. این کار برای اطمینان از فضای کافی برای تمامی افراد است و به کیفیت سفر کمپینگ اضافه می‌کند.

چادر کمپینگ

برای مثال اگر تمامی افراد قد بلندی دارند، به ارتفاع چادر باید توجه داشته باشید. شاید یکی از همراهان شما عادت داشته باشد از همه دیرتر بخوابد و مدت بیشتری خارج از چادر باشد. در این موقعیت بهتر است کیسه خواب او را در جایی نزدیک به درب قرار دهید تا باعت اذیت سایر ساکنان نشود.

فضای اضافی اختصاص دهید!

برای انتخاب چادر کمپینگ فقط فضای خواب افراد را در نظر نگیرید. هر کدام از همراهان شما علاوه بر فضای خواب، به فضایی برای قرار دادن وسایل شخصی مانند کوله پشتی و کفش احتیاج دارند. علاوه بر اینکه به‌غیر از موارد گفته شده، فضایی هم برای قرار دادن تجهیزات آشپزی و سایر تجهیزات کمپینگ در زمان‌هایی که آب و هوا نامساعد است در نظر بگیرید.

بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از دو چادر استفاده کنید؛ یکی از چادرها برای استراحت و دیگری برای فضای بازی کودکان، قرار دادن تجهیزات کمپینگ و وسایل دیگر باشد.

استفاده از چادر راحت باشد

اگر دوست دارید بلافاصله بعد از پیدا کردن محل مناسب برای کمپینگ، چادر را برپا کنید و استراحت کنید، به این موارد باید بیشتر دقت کنید:

  • چه مدت طول می‌کشد چادر کمپینگ برپا شود؟
  • چقدر فضا می‌گیرد؟
  • آیا به تنهایی می‌توان چادر را برپا کرد یا به کمک و راهنما احتیاج است؟
  • چه مدت طول می‌کشد چادر را جمع کرد؟

با پاسخ به این سوال‌ها می‌توانید به راحتی چادر خود را انتخاب کنید. البته برای اینکه از خرید خود مطمئن باشید، ما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید چادر کمپینگ با مشاوران تکاورکو صحبت کنید. علاوه بر این پیشنهاد می‌کنیم در این مورد از چادرهای اتوماتیک انتخاب کنید که بسیار راحت و سریع برپا می‌شوند.

چادر کمپینگ را برای چه مدت استفاده خواهید کرد؟

قصد دارید تا چند وقت و برای چند بار از چادر استفاده کنید؟ اکثر کمپرها این نکته را در نظر ندارند و توجهی به کیفیت چادر ندارند. اگر شما بدانید که تا چند مرتبه در کمپینگ از چادر استفاده می‌کنید و چه شرایط آب و هوایی را طاقت بیاورد بهتر انتخاب خواهید کرد.

شرایط آب و هوایی اهمیت دارند

در چه آب و هوایی قصد دارید چادر کمپینگ برای شما سرپناه باشد؟ به طور کلی چادرها براساس فصل‌ها طراحی می‌شوند و بهتر است از هر چادری برای فصل مخصوص استفاده کنید. برای مثال چادرهای تابستانی تور بیشتری دارند تا هوا در جریان باشد و گرمای کمتری داخل چادر بماند. در مقابل آن‌ها چادرهای زمستانی طوری طراحی شده‌اند که برف و طوفان باعث آسیب به شما و آرامشتان نشود.

طبیعت گردی

برای اینکه بهتر چادر فصلی خود را انتخاب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید چادر کمپینگ، طبیعت‌گردی و کوهنوردی را مطالعه کنید.

وزن چادر را بررسی کنید!

اگر قرار است مسیر طولانی را هایک کنید یا بدون ماشین به کمپینگ می‌روید، وزن چادر را حتماً بررسی کنید. در شرایطی که قرار است چادر را تا محل کمپینگ حمل کنید وزن آن را باید در نظر داشته باشید. به علاوه اینکه اگر با ماشین قرار است به کمپینگ بروید، چه مقدار فضا را اشغال خواهد کرد؟

چادر از چه موادی تشکیل شده است؟

قبل از خرید چادر کمپینگ حتماً بپرسید  “آیا ضدآب است؟ اگر خیس بشود امکان کپک زدن دارد؟ کیفیت زیپ‌ها مناسب است؟ به راحتی باز و بسته می‌شود؟” تمامی این موارد به شما کمک می‌کند تا چادر بهتری انتخاب کنید.

آیا چادر تهویه دارد؟

تصور کنید به دلیل رطوبت و کمبود هوا با عرق از خواب بیدار شوید. تهویه مناسب باعث ورود هوای تازه و خروج دی‌اکسیدکربن می‌شود. بنابراین در زمان خرید چادر کمپینگ باید به این موضوع دقت داشته باشید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم در زمان پیدا کردن محل مناسب کمپینگ، جایی را انتخاب کنید که کمتر در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشد.

کفپوش چادر را فراموش نکنید!

زندگی روی سطح ناهموار و در شرایطی که آب و رطوبت به داخل چادر راه می‌یابد غیرممکن است. بنابراین در زمان خرید چادر حتماً کفپوش آن را چک کنید که ضخیم باشد و از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم برای خریدی مطمئن و باکیفیت، سایت تکاورکو را انتخاب کنید. تکاورکو با ارائه محصولات اورجینال و باگارانتی در کنار شماست.

آیا موارد دیگری هم برای در نظر گرفتن هنگام خرید چادر میدانید؟

ار تجربه خود بگویید.

 

 

سارا شریف

به نظرم نوشتن و سفر رفتن خیلی شبیه هم هستن؛ هر دو باعث آرامش روح میشن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا