سفرکمپینگ

جاذبه های دیدنی شمال ایران در فصل بهار

جاذبه های دیدنی شمال ایران در فصل بهار

از دشت های سرسبز تا قله‌های برفی، کشور ما در هر فصلی از سال مناسب سفر و گردش است. جاذبه های دیدنی  شمال ایران در فصل بهار در بکرترین، سرسبزترین و زیباترین حالت خود قرار دارند و انتخاب فوق‌العاده‌ای برای بازدید و گردش محسوب می‌شوند.

ما لیستی از برخی از این جاذبه های دیدنی شمال ایران تهیه کرده‌ایم و امیدواریم در روند انتخاب به شما کمک کند.

جاذبه های دیدنی شمال ایران در فصل بهار

۱.ماسال

ماسال، با آرامش بهشتی و سرسبزی بی انتهایش، شهری کوچک در شمال غرب رشت واقع در استان گیلان بوده و بی‌شک یکی از بکرترین و رویایی‌ترین جاذبه های دیدنی شمال ایران است. به خصوص ییلاق اولوسبلانگاه که با بافتی بومی و دست نخورده، مشهورترین و زیباترین ییلاق ماسال است.

ماسال، استان گیلان؛ از جاذبه های دیدنی شمال ایران

۲.روستای ماسوله

روستای تاریخی ماسوله شاید معروف‌ترین و توریستی‌ترین روستای ایران، نه تنها میان ایرانیان، بلکه در عرصه بین المللی باشد.

روستای ماسوله با معماری پلکانی و سنتی خود واقع در جنوب غربی استان گیلان است˛ زمانی که در میان بارش های فصلی کوچه های قدیمی و باریک ماسوله قدم می‌زنید انگار داخل یک رویای جادویی قرار دارید. برای گذراندن وقت خود در روستای ماسوله، علاوه بر خیره شدن به مناظر زیبای آن می‌توانید از بازار شهر، موزه های شهر و یا جاذبه های طبیعی نزدیک شهر دیدن کنید.

روستای ماسوله در هر فصلی از سال یکی از جاذبه‌های دیدنی شمال ایران است اما به علت آب و هوای دلنشین و سرسبزی مناطق اطراف در فصل بهار و تابستان، بازدید از ماسوله در دو فصل اولیه سال توصیه می‌شود.

ماسوله، استان گیلان؛ از جاذبه های دیدنی شمال ایران

۳.جنگل اسالم گیلان

واقع در نزدیکی شهر تالش استان گیلان،‌ جنگل اسالم بدون شک یکی از هیجان انگیزترین و خالص‌ترین جاذبه های دیدنی شمال ایران به خصوص برای طبیعت گردی و جنگل نوردی است.

بهترین فصل برای بازدید از جنگل اسالم بهار و تابستان است. اما قبل از رفتن به جنگل اسالم این نکته را به یاد داشته باشید که باران مهمان پر رفت و آمد این جنگل است و علاوه بر تجهیزات معمول و موردنیاز برای جنگل گردی، تجهیزات و ابزار مناسب باران هم احتیاج است. این مقاله درباره کمپینگ در باران می‌تواند به شما کمک کند.جنگل اسالم، استان گیلان، از جاذبه های دیدنی شمال ایران

 

۴.آبشار لاتون

آبشار لاتون، بلندترین آبشار کشور ایران است و انگار از دل فیلم‌های ماجراجویانه هالیوودی بیرون آمده و پشت آبشار گنجی مخفی شده است.

آبشار لاتون در نزدیکی شهر آستارا در استان گیلان و در نزدیکی مرز استان اردبیل قرار دارد؛ البته بازدید از این جاذبه شگفت‌انگیز آسان نیست و برای این امر باید از دل طبیعت، با ماشین های پرقدرت و یا پیاده با کمک راهنمایان باتجربه محلی و امکانات مناسب عبور کنید. بازدید از آبشار لاتون در هوای بارانی می‌تواند خطرناک و تقریبا غیرممکن باشد. پس اگر که توانایی و امکانات چنین ماجراجویی‌ای را دارید، پاداش بازدید از بلندترین آبشار ایران قطعا ارزشش را خواهد داشت.آبشار لاتون، استان گیلان، بلندترین آبشار ایران؛ از جاذبه های دیدنی شمال ایران

۵.سیاهکل و دیلمان

دیلمان، از توابع شهرستان سیاهکل استان گیلان، از بکرترین مناطق ایران است و به عنوان خاستگاه حکومت آل بویه که اصالت دیلمی داشتند هم ارزش تاریخی دارد. علاوه بر این، مسیر منتهی به دیلمان یکی از دیدنی‌ترین جاده ها و مسیرهاست.

بهترین فصول سال برای بازدید از این ییلاق معروف بهار و تابستان است به خصوص ماه های اردیبهشت و خرداد.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی شمال ایران در نزدیکی و داخل این منطقه می‌توان به آبشار لونک، پیرکوه، کاروانسارای تی تی خانم و روستای اسپیلی اشاره کرد.سیاهکل دیلمان، استان گیلان، از جاذبه های دیدنی شمال ایران

 

۶.دریاچه الندان

دریاچه الندان واقع در جنوب شهر ساری در استان مازندران، یک جاذبه فوق‌العاده زیبا و آرامش بخش است که آب آن نه از هیچ چشمه یا رودخانه ای بلکه از طریق آب باران و برف پر می‌شود؛ مسئله پر آب و کم آب شدن دریاچه الندان بر اساس پر بارش بودن یا کم بارش بودن سال از نکات جذاب این جواهر در میان جاذبه های دیدنی شمال ایران است؛ بهار بهترین فصل برای بازید از دریاچه الندان است. این دریاچه حتی در سال‌های کم بارش هم زیباست.دریاچه الندان، استان مازندران، از جاذبه های دیدنی شمال ایران

 

۷.روستای فیلبند

روستای فیلبند، جایی میان ابرها در مرتفع‌ترین نقطه استان مازندران داخل جنگل چلاو و در شهرستان بابل قرار گرفته است؛ روستای فیلبند به بام شرقی مازندران هم معروف است.

از آنجایی که روستای فیلبند در ارتفاعات قرار دارد، در ماه‌های سرد سال سرمای طاقت فرسایی دارد و بهترین فصل برای بازدید از روستای فیلبند بهار و تابستان است.

روستای فیلبند، استان مازندران، از جاذبه های دیدنی شمال ایران

۸.دریاچه چورت

دریاچه میانشه یا چورت در نزدیکی روستای چورت در چهاردانگه ساری در استان مازندران قرار دارد. این دریاچه شاید وسعت زیادی نداشته باشد، اما زمانی که آیینه چشم انداز مناظر اطراف می‌شود روح انسان را لمس می‌کند. از روی تجربه شخصی می‌گویم که آرامشی که در کنار این دریاچه حس کردم را تا کنون در هیچ مکان دیگری تجربه نکرده ام.

مانند بسیاری از جاذبه های دیدنی شمال ایران بی‌شک بهترین فصل برای تجربه کردن دریاچه چورت، فصل بهار و تابستان است.

دریاچه چورت، استان مازندران؛ از جاذبه های دیدنی شمال ایران

۹.باداب سورت

در میان جاذبه های دیدنی شمال ایران، چشمه های هفت رنگ باداب سورت قطعا یکی از گنجینه های ملی ایران هستند؛ چشمه های پلکانی باداب سورت نه تنها در ایران بلکه بر این کره خاکی هم کم نظیرند و فقط تعداد انگشت شماری از چشمه های پلکانی مشابه در سراسر دنیا وجود دارند.

این شگفتی های زمین شناسی در منطقه چهاردانگه ساری، نزدیک به روستای اروست در استان مازندران قرار دارند.

چشمه های رنگین کمانی باداب سورت در هر فصلی از سال زیبا و چشمگیرند اما در فصل بهار، به علاوه آب و هوای بهتر و سرسبزی بیشتر، چشمه های باداب سورت در پرآب‌ترین وضعیت خود هستند. پس بهترین زمان برای بازید، فصل بهار، به خصوص ماه های اردیبهشت و خرداد است‌.

باداب سورت، استان مازندران، از جاذبه های دیدنی شمال ایران

۱۰.ترکمن صحرا

آیا تا به‌ حال فکر کرده اید اگر دشتی وسیع از مخمل سبز تشکیل شده بود چه شکلی بود؟ ترکمن صحرا پاسخ شماست.

دشت ترکمن یا ترکمن صحرا ناحیه‌ای بکر، سرسبز و وسیع واقع در شمال شرقی کشور در استان گلستان و خراسان شمالی است و بخش هایی از آن هم در کشور های همسایه مانند ترکمنستان و افغانستان قرار دارد.

به علت وسعت زیاد این منطقه، ترکمن صحرا از تنوع زیادی در زیست و زیبایی برخوردار است و تعداد بالایی از جاذبه های دیدنی شمال کشور را در خود قرار داده است؛ اما اگر بخواهیم به دو جاذبه ترکمن صحرا اشاره کنیم، آبشار خزه ای کبودوال در استان گلستان در نزدیکی شهر علی‌آباد کتول و مقبره خالد نبی در نزدیکی شهر گنبد کاووس، از معروف ترین مکان های دیدنی ترکمن صحرا هستند.

بهترین فصل برای تجربه کردن زیبایی های ترکمن صحرا، فصل بهار و اوایل فصل پاييز است.

ترکمن صحرا، استان گلستان، از جاذبه های دیدنی شمال ایران

جاذبه های دیدنی شمال ایران در فصل بهار

‌ایران، کشوری وسیع و چهارفصل است که در هر فصلی از سال، برای هرنوع مسافری جاذبه ای برای ارائه دارد. از دریای خزر تا خلیج فارس، برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ و دوستداران طبیعت در هر نقطه ای از کشور زیبایی هایی وجود دارد.

اما فصل بهار، جانی دوباره برای بسیاری از این مناظر زیبا و خیره‌کننده و همچنین نفسی تازه برای گردشگران ایرانی و خارجی به ارمغان می‌آورد.

شما برای سفر بهاری بعدیتان به کجا می‌روید؟ با تکاورکو در اینستاگرام به اشتراک بگذارید!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا