سفرکمپینگ

معرفی اپلیکیشن نجومی موبایل برای عاشقان فضا

اپلیکیشن نجومی موبایل

با دانلود اپلیکیشن نجومی موبایل، شما فقط یک لباس فضانوردی کم دارید. این اپلیکیشن‌ها به طور کلی طوری طراحی شده‌اند که آسمان فضا را با تمامی سحابی‌ها، صور فلکی، بارش شهابی و ستاره‌ها به شما نشان می‌دهند.  اگر شما هم از عاشقان فضا هستید و هرجا علامت ناسا را ببینید ضربان قلب خود را احساس می‌کنید، این اپلیکیشن های نجومی موبایل برای شما طراحی شده‌اند.

اپلیکیشن نجومی موبایل

آیا می‌دانستید با دانلود یکی از این 5 اپلیکیشن نجومی موبایل می‌توانید در فضا باشید؟ امروزه بسیاری از فعالیت‌ها و سرگرمی‌های ما وابسته به گوشی موبایل است. برای تمامی علایق و سلیقه‌ها، اپلیکیشن‌هایی طراحی شده تا راحت‌تر آشپزی یاد بگیریم، ماشینمان را تعمیر کنیم و یا آسمان را در صفحه موبایل مشاهده کنیم.

آسمان شب

رویای اکثر طرفداران نجوم، حضور در فضا و رصد تمامی سیارات، ستاره‌ها، سحاب و … است. این رویا قبل‌تر وابسته به حضور یک تلسکوپ کنار پنجره بود که کارنامه شاگرد اول شدن را می‌طلبید. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، با گرفتن دوربین موبایل به سمت آسمان می‌توانید در فضا حضور داشته باشید.

استلاریوم (Stellarium)

اولین اپلیکیشن نجومی موبایل که معرفی می‌کنیم استلاریوم است که می‌توانید با استفاده از آن، از رصد آسمان شب لذت ببرید. این برنامه برای شناسایی و رصد ستاره‌ها، مشاهده صور فلکی و ستاره‌های دنباله‌دار و حتی ماهواره‌هایی مانند ISS یا ایستگاه فضایی قابل استفاده است. تنها کاری که لازم است انجام بدهید این است که چند ثانیه دوربین موبایلتان را رو به آسمان بگیرید.

اپلیکیشن استلاریوم

اسکای مپ (Sky map)

به عنوان برترین اپلیکیشن نجومی موبایل، اسکای مپ را معرفی می‌کنیم. برای استفاده از این برنامه هم فقط باید دوربین گوشی را به سمت آسمان بگیرید تا به راحتی اجرام آسمانی، سیارات و وضعیت ستاره‌ها را بررسی کنید. اسکای مپ بدون اینترنت هم قابل استفاده است اما طبیعتاً بدون GPS کار نمی‌کند. توجه داشته باشید که این اپلیکیشن در حالت تنظیم دستی و مجاورت موبایل با فلزهای دیگر از کار می‌افتد.

اسکای پرتال (Sky portal)

اسکای پرتال رویای رصد منظومه شمسی، سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار و 120 هزار ستاره را برای شما محقق خواهد کرد. این برنامه نجومی موبایل به شما این حس را می‌دهد که در فضا هستید و تمامی اتفاقات را خواهید دید. با دانلود اسکای پرتال می‌توانید به آرشیو بی‌نظیری از صدها تصویر، ویدئو و پادکست از آسمان شب گوش کنید و لذت ببرید.

اپلیکیشن اسکای پورتال

استار واک (Star walk)

با اپلیکیشن نجومی موبایل استار واک شما یک منظومه شمسی در موبایلتان دارید. این برنامه برای کسانی که برای بارش شهابی و برنامه‌های سورپرایزی ستاره دنباله‌دار آماده می‌شوند مناسب است. ستاره‌ها و صور فلکی، ماه کامل و ماه جدید، بارش شهابی سالانه و هر اتفاقی که در فضا رخ می‌دهد را رصد کنید.

استار چارت (Star chart)

قابلیت جالب این اپلیکیشن این است که نشان می‌دهد در سمت دیگر زمین، آسمان چطور دیده می‌شود. از این برنامه برای زمانی که دوستی در قسمتی دیگر از زمین پهناور دارید استفاده کنید و آسمانی را تماشا کنید، که چشمان او می‌بیند. این اپلیکیشن نجومی موبایل بیشتر برای گوشی‌های اندروید قابل استفاده است.

استار چارت

این اپلیکیشن نجومی موبایل بیشتر برای ستاره‌ها قابل استفاده است. به طوری که می‌توانید اشکالی که ستاره‌ها در کنار هم شکل داده‌اند را بشناسید. به علاوه اینکه نام ستاره‌هایی که در آسمان چشمک می‌زنند را یاد می‌گیرید و به مرور متوجه می‌شوید که کدام ستاره پرنورتر و کدام یکی به زمین نزدیک‌تر است.

در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم در هر جایی که کمپینگ می‌کنید از این اپلیکیشن های نجومی موبایل استفاده کنید تا با آسمان شب بیشتر آشنا شوید. مطمئناً آسمان شب در کوهستان با جنگل و کویر متفاوت خواهد بود و با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید لحظات خوشی را در کمپینگ تجربه کنید. همچنین می‌توانید برای دستور آشپزی آسان در طبیعت برای شب ماندن از دستورغذاهای ما استفاده کنید.

عکاسی در شب

در ادامه لازم به ذکر است که این مقاله به‌روزرسانی می‌شود و اپلیکیشن نجومی موبایل دیگر به آن اضافه می‌شود. ضمناً می‌توانید برای خرید تجهیزات کمپینگ به فروشگاه تکاورکو مراجعه کنید و برای هر سوال یا خریدی از مشاوران ما راهنمایی بخواهید. امیدواریم در سفرهای بعدی بیشتر به آسمان شب توجه کنید و از زیبایی‌های آن استفاده کنید.

سارا شریف

به نظرم نوشتن و سفر رفتن خیلی شبیه هم هستن؛ هر دو باعث آرامش روح میشن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا