سفرآشپزی در سفرکمپینگ

وسایل ضروری آشپزی در کمپینگ

آشپزی در کمپینگ

آشپزی در کمپینگ زمانی آسان می‌شود که تمامی تجهیزات لازم را داشته باشید. اما چه وسایلی برای آشپزی در کمپ لازم می‌شود؟ در این مقاله ما یک لیست از تجهیزات آشپزی در طبیعت برای شما تهیه کرده‌ایم که جهیزیه کمپینگ را راحت آماده کنید. به علاوه اینکه به شما اطمینان می‌دهیم تا زمانی که این وسایل را داشته باشید، آشپزی در کمپینگ برای شما بسیار ساده خواهد بود.

وسایل آشپزی در کمپینگ

کمپینگ و زندگی در طبیعت، مانند زندگی در خانه‌هایمان باید راحت و آسوده باشد. ما در طبیعت کمپ می‌کنیم تا آرامشی که با زندگی شلوغ شهرنشینی از دست داده‌ایم را برگردانیم. این زندگی در طبیعت باید طوری باشد که برای غذا، خواب و استراحت مشکلی نداشته باشیم.

آشپزی در طبیعت

در مقاله‌های دیگر درباره آتش درست کردن در کمپ، آشپزی آسان در طبیعت، نحوه چادر درست کردن و نکاتی که برای آسودگی در کمپ باید رعایت کنیم صحبت کرده‌ایم. در این مقاله می‌خواهیم وسایل آشپزی در کمپینگ را به شما معرفی کنیم.

اجاق گاز کمپینگ

چه اجاق گاز تک شعله انتخاب کنید یا دو شعله، رومیزی یا مستقل فرقی نمی‌کند؛ اجاق گاز اولین وسیله‌ای است که برای آشپزخانه سبزتان لازم دارید. به شما توصیه می‌کنیم برای آشپزی محیط چادر یا کاروان را انتخاب نکنید چون ممکن است آتش‌سوزی رخ دهد. به علاوه اینکه برای آشپزی به تهویه کافی و مناسب احتیاج دارید زیرا ممکن است مونوکسید کربن سمی در چادر یا کاروان جمع شود.

اجاق گاز کمپینگ

سوخت آشپزی

اگر برای روشن کردن سوخت نداشته باشید، اجاق گاز کمپینگ فایده‌ای ندارد. برای اجاق گاز می‌توانید از مدل‌هایی که با بنزین، الکل، نفت سفید و پروپان روشن می‌شوند انتخاب کنید.

یخچال کمپینگ

برای پخت غذا در طبیعت، وسایل مورد نیاز را انتخاب کردیم؛ حال چطور مواد خوراکی موردنیاز را ببریم؟ یخچال کمپینگ در تمامی فصول سال برای شما نیاز است. با این وسیله سرد و یخی می‌توانید علاوه بر گوشت و مواد لازم آشپزی، دسر و خوراکی‌های خوشمزه دیگر هم همراه داشته باشید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه تمامی وسایل با هم مخلوط نشوند، از کیسه‌های زیپ‌دار استفاده کنید و یخچال مرتبی داشته باشید. در این یخچال را همه باز خواهند کرد!

ظروف غذاخوری

شاید ساده به نظر بیاید اما چه می‌شود اگر یکی از وسایل خوردن و نوشیدن را فراموش کنید یا به تعداد همراه نداشته باشید. پس این وسایل را بعد از اجاق گاز و یخچال داخل ماشین قرار دهید:

کاسه‌ها و بشقاب‌ها

لیوان‌ها و فنجان‌ها

قاشق، چنگال و چاقو

سبد حمل ظروف غذاخوری

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای ذخیره فضای بیشتر از قاشق، چنگال و چاقو تاشو استفاده کنید. به علاوه اینکه لطفاً از ظروف یک بار مصرف استفاده نکنید و ظروف پلاستیکی خریداری کنید.

ظروف پخت و پز

به این فکر کرده بودید که جای یک وسیله مهم برای آشپزی در کمپینگ خالی است؟ قطعاً باید قابلمه و تابه خوبی برای آشپزی در طبیعت داشته باشید. این ظروف پخت باید سبک، محکم و قابل بسته‌بندی باشند تا در طول سفر به مشکل نخورید. به علاوه اینکه اگر با ماشین به سفر نمی‌روید مهم است که وسایل پخت و پز کوچک و کاربردی همراه داشته باشید. همچنین مطمئن شوید که تابه و قابلمه‌ای که همراه دارید برای تعداد افراد حاضر در کمپ کافی باشند.

کتری کمپینگ

بعد از یک غذای خوشمزه در طبیعت، یک چای آتشی می‌تواند اقامت در طبیعت را دلچسب‌تر کند. حتی اگر برای چای یا قهوه از یک کتری کمپینگ استفاده نکنید، برای جوشاندن آب و سرعت بخشیدن به آشپزی یک کتری لازم است. کتری‌های کمپینگ بسیاری از جمله آلومینیومی، فولاد ضدزنگ و تاشو با قابلیت بسته‌بندی آسان وجود دارد. برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کتری‌ها می‌توانید از مشاوران ما در تکاورکو سوال فرمایید.

کتری کمپینگ

ابزارهای پخت و پز

یک راز آشپزی خوب را می‌خواهیم به شما بگوییم: چاقو تیز برای خرد کردن در طعم غذا تاثیرگذار است. درست است که در کمپینگ هستید و کسی بابت دیزاین نکردن بشقاب یا ظاهر کلی غذا ایراد نمی‌گیرد؛ اما خرد کردن با یک چاقوی تیز و له نشدن مواد خوراکی نقش به‌سزایی در طعم غذا خواهد داشت.

بنابراین وسایلی مانند چاقوی تیز، قاشق‌های چوبی و بزرگ، کاردک، انبر، هم‌زن دستی، تخته گوشت و قیچی آشپزخانه حتماً باید همراهتان باشد.

مخزن آب

حتی تصور نبود آب باعث می‌شود آرامش و آسایش از بین برود؛ حال این موقعیت زمانی که در کمپ هستید بدتر خواهد بود. بنابراین در زمان حرکت حواستان باشد که حتماً به اندازه کافی آب همراه داشته باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم از مخزن‌های آب تاشو غافل نشوید.

سیخ کبابی

حضور در طبیعت بدون بوی کباب غیرممکن است؛ پس سیخ‌های کبابی را فراموش نکنید. با سیخ کبابی می‌توانید از مارشمالو گرفته تا جوجه و سبزیجات دورچین غذا را کباب کنید.

سیخ کبابی

دستمال کاغذی و پارچه‌ای

دستمال کاغذی و پارچه‌ای در بسیاری از مواقع به ما کمک کرده‌اند. برای آشپزی در کمپینگ نیز از دستمال کاغذی می‌توانید برای کاهش روغن غذا و از دستمال پارچه‌ای برای برداشتن تابه و قابلمه استفاده کنید.

توستر کمپینگ تاشو

در کمپینگ نان یکی از مهم‌ترین خوراکی‌ها برای تامین انرژی است. با یک توستر تاشو مخصوص کمپینگ می‌توانید نان داغ و تردی داشته باشید. به علاوه اینکه بسیاری از غذاهای کمپینگ  با نان تست خوشمزه‌تر هستند.

چاشنی غذا

ادویه‌ها رنگ و طعم غذاها را به وجود می‌آورند؛ بنابراین اصلاً نباید ادویه‌های موردعلاقه آشپزی در کمپینگ را فراموش کنید. از نمک و فلفل گرفته تا دارچین و پودر سیر، همه برای آشپزی در طبیعت برای شما لازم است.

میز تاشوی کمپینگ

بعد از اینکه تمامی وسایل موردنیاز برای آشپزی در کمپینگ را حاضر کردیم و غذا حاضر است، نوبت به میل کردن غذا می‌رسد. کمپرها را دور این میز جمع و غذا را نوش جان کنید. برای میز کمپینگ مدل‌های ثابت نیز موجود است اما ما میزهای کمپینگ تاشو را پیشنهاد می‌کنیم که فضای کمتری اشغال می‌کنند.

میز کمپینگ

در آخر می‌توانید برای تهیه تمامی این تجهیزات آشپزی در کمپینگ، به فروشگاه و سایت تکاورکو مراجعه کنید. تکاورکو با تضمین اصالت کالا و ارسال سریع در کنار شما است. به علاوه اینکه برای تمامی مراحل خرید وسایل آشپزی در کمیپنگ می‌توانید از مشاوران ما سوال بپرسید. امیدواریم که در کمپینگ پیش رو، خاطرات به یاد ماندنی داشته باشید.

سارا شریف

به نظرم نوشتن و سفر رفتن خیلی شبیه هم هستن؛ هر دو باعث آرامش روح میشن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا