سفرآشپزی در سفرکمپینگ

10 دستور آشپزی آسان در طبیعت برای شب ماندن

دستور آشپزی آسان در طبیعت

برای علاقمندان آشپزی در طبیعت، چند دستور غذای آشپزی آسان در طبیعت داریم. غذاهای ذغالی، کنسروها و ساندویچ‌ها بهترین نوع غذا برای کمپینگ محسوب می‌شوند. این دستورها با موادی تهیه می‌شوند که در حالت عادی آن‌ها را برای وعده‌های کمپینگ انتخاب کرده‌اید اما ما کمی در چاشنی آن‌ها تغییر  ایجاد کرده‌ایم. امیدواریم شما هم درست کنید و لذت ببرید.

آشپزی آسان در طبیعت

برخی از غذاهایی که برای این لیست آشپزی آسان در طبیعت قرار داده‌ایم با غذاهایی که به آن‌ها عادت داریم متفاوت هستند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم شجاع باشید و این دستورغذاها را امتحان کنید. از آن ویدیو تهیه کنید و در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید تا ببینید چند نفر از دوستان و فالوئرهایتان دستور کامل این غذاها را درخواست می‌کنند.

ناچو با آتش کمپ

ناچو یکی از غذاهای بین‌المللی بسیار آسان و خوشمزه‌ست که هنوز در بین ایرانی‌ها محبوب نشده است. اما تصور کنید چه شام سریع و آسانی می‌توانید با یک بسته تردیلا، پنیر آب شده و کمی سس و سبزیجات داشته باشید.

ناچو تردیلا

برای پخت این غذای ساده داخل قابلمه باربیکیو یک بسته تردیلا را به همراه یک لایه پنیر و تاپینگ موردعلاقه‌تان اضافه کنید. در هنگام اضافه کردن افزودنی‌ها، به ترکیب طعم تردیلا و سبزیجات دقت کنید.

برگر ذغالی

عاشقان برگر حتی در کمپ راهی برای لذت بردن از طعم گوشت ذغالی پیدا می‌کنند. برای این دستور غذا فقط به چند برگر با نان و مخلفات احتیاج دارید تا طعم بی‌نظیر آن را بچشید. توصیه می‌کنیم برای سرو برگر از فلفل هالوپینو، پنیر ورقه‌ای، قارچ تفت داده شده با کره و ژامبون تنوری اضافه کنید.

برگر ذغالی کمپ

کباب مرغ با سس تزازیکی

یکی از محبوب‌ترین غذاهای کمپ برای ایرانی‌ها، جوجه کباب است. در این دستور آشپزی آسان در طبیعت، جوجه کباب را با یک سس جدید یاد می‌گیریم.

جوجه کباب

برای تهیه سس تزازیکی ماست یونانی، نعناع خرد شده، سیر و خیار لازم دارید. در آخر مقداری آب لیمو و نمک اضافه می‌کنید و مرغ‌ها داخل سس قرار می‌دهید تا مرینیت شوند.

تست فرانسوی

برای یک صبحانه لذیذ، یک دستور آشپزی آسان در طبیعت به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای این صبحانه یک بسته نان تست و چند تخم مرغ لازم دارید.

تست فرانسوی

ابتدا تخم مرغ را با کمی وانیل، دارچین و طبق سلیقه نمک یا شکر مخلوط کنید. سپس یکی از نان‌ها را داخل مخلوط انداخته و دو طرف آن را به مایه آغشته کنید. توجه داشته باشید که قبل از غرق شدن نان در مایه آن را خارج کنید و داخل تابه با روغن کم بیندازید. برای راحتی بیشتر می‌توانید نان‌ها را به قسمت‌های کوچک و انگشتی تقسیم کرده و سپس با آن‌ها تست درست کنید.

غذای دریایی تابستانی

معمولاً در هر کمپینگ، یکی از همراهان عاشق غذاهای دریایی است و به دیگران اصرار می‌کند یک وعده دریایی داشته باشند. این دستور آشپزی آسان در طبیعت برای طرفداران غذای دریایی است. به علاوه اینکه چون داخل فویل پخته می‌شود، دیگر ظرف کثیفی وجود نخواهد داشت که بخواهید برای شستن آن با دوستانتان شیر یا خط بیندازید!

میگو ذغالی کمپ

مقداری میگوی متوسط را با سوسیس‌های پخته شده ترجیحاً دودی، کدو سبز، سیر، کره و ادویه دلخواه داخل فویل بریزید و داخل آتش قرار دهید. به این ترکیب می‌توانید ذرت، پنیر و جعفری هم اضافه کنید.

پاستا با سس مرغ تایلندی

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، این دستورهای اشپزی آسان در طبیعت با مواد اولیه‌ای است که همیشه همراهتان برده‌اید؛ اما با کمی تغییرات در چاشنی این بار میل خواهید کرد.

پاستا تایلندی

برای پخت پاستا با سس مرغ تایلندی می‌توانید به دلخواه خود از پاستا یا نودل استفاده کنید. در ماهیتابه‌ای مرغ را با پیاز تفت بدهید و سپس تخم مرغ‌های زده شده را اضافه کنید. سپس پاستا یا نودل نرم شده پس از 8 دقیقه در آب جوش ماندن را به مرغ اضافه کنید. بهتر است کمی خیس باشد تا راحت با مرغ ترکیب شود. در این مرحله سس پدتای را اضافه می‌کنید که ترکیبی از پیازچه، گشنیز و کره بادام زمینی است. اگر دوست دارید سس کمی کرانچی بوده و زیر دندان احساس شود، از کره بادام زمینی با تکه‌های بادام زمینی استفاده کنید.

پیتزای کمپینگ

امکان ندارد برای عاشقان برگر و غذای دریایی دستور آشپزی آسان در طبیعت گفته باشیم و طرفداران پیتزا را فراموش کنیم. البته بگوییم که برای این پیتزا، خمیر را خودتان تهیه می‌کنید آماده خریداری نمی‌کنید. بهتر است از تابه در دار استفاده کنید و خمیر را به اندازه تابه بردارید. سپس مواد دلخواهتان را به همراه پنیر برای تاپینگ به خمیر اضافه کنید.

سیب زمینی آتیشی با فلفل چیلی

برای این دستور آشپزی آسان در طبیعت می‌توانید از سیب زمینی معمولی یا شیرین استفاده کنید. ابتدا سیب زمینی را در فویل بپیچید و داخل آتش بیندازید. پخت سیب زمینی معمولاً 30 دقیقه طول می‌کشد و در این حین فرصت دارید سس آن را درست کنید.

سیب زمینی آتیشی

یک پیاز را خرد کنید و در تابه تفت دهید، سپس مقداری لوبیا، رب گوجه فرنگی، پودر فلفل قرمز وزیره را اضافه کنید. پس از تنوری شدن سیب زمینی‌ها، یک شکاف داخل آن‌ها ایجاد کنید و این سس را اضافه کنید.

تست آووکادو و تخم مرغ

اگر تا به حال آووکادو را امتحان نکرده و دستور آشپزی برای آن پیدا نکرده‌اید، این دستور آشپزی آسان در طبیعت را امتحان کنید. خوشبختانه این تست خیلی سریع آماده می‌شود، پس انتخابی است عالی برای افراد کم صبر و حوصله! یک تخم مرغ را نیمرو کنید و بهتر است مراقب زرده باشید تا نترکد. یک آووکادو را نصف کنید، پوست آن را بگیرید و خیلی سریع آن را لایه لایه برش بزنید و کمی آبلیمو بچکانید. آبلیمو از سیاه و تلخ شدن آووکادو جلوگیری می‌کند.

تست آووکادو و تخم مرغ

سپس آووکادو را روی تست قرار دهید و نیمرو را اضافه کنید. برای اینکه ارزش غذایی را افزایش دهید از تاپینگ بیکن و کنجد می‌توانید استفاده کنید.

موز کبابی

پس از چند دستور غذا برای تمامی سلیقه‌ها، یک دسر برای آشپزی آسان در طبیعت هم به لیست اضافه می‌کنیم. برای این دسر داخل موزها را به شکل قایق خالی کنید و دور آن را فویل بپیچید و چند دقیقه داخل آتش قرار دهید. سپس از آتش دربیاورید و مخلفات مورعلاقه‌تان مانند سس شکلات، توت فرنگی یا مارشمالوهای کبابی را به آن اضافه کنید.

موز کبابی

اگر برای روشن کردن آتش در طبیعت مشکلی دارید، ما یک راهنمای کامل روشن کردن آتش در شرایط سخت برای شما نوشته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید.

برای تهیه این غذاهای ساده و خوشمزه، بهتر است از بهترین ظروف پخت و پز کمپینگ استفاده کنید. در آخر از شما می‌خواهیم اگر این دستور غذاهای آشپزی آسان در طبیعت را امتحان کردید، نتیجه را با ما از طریق دیدگاه در میان بگذارید.

 

سارا شریف

به نظرم نوشتن و سفر رفتن خیلی شبیه هم هستن؛ هر دو باعث آرامش روح میشن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا