کمپینگسفر

نکاتی برای کمپینگ ارزان

نکاتی برای کمپینگ ارزان و مقرون‌به‌صرفه

کمپینگ راهی هیجان‌انگیز و ماجراجویانه برای ارتباط با طبیعت است، اما هزینه‌های مربوط به این ماجراجویی‌ها می‌تواند به سرعت افزایش یابد. با این حال، با برنامه‌ریزی استراتژیک و ترفندهای هوشمندانه می‌توانید بدون اینکه کیف پولتان را خالی کنید از طبیعت لذت ببرید. برای شما نکاتی برای کمپینگ ارزان و مقرون‌به‌صرفه جمع‌آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند از ماجراجویی‌های خود نهایت لذت را ببرید.

1. سفر خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای طبیعت‌گردی و کمپینگ ارزان،برنامه‌ریزی دقیق است. با پرسیدن سوال‌هایی مانند: کجا می‌خواهید بروید؟ چند روز آنجا هستید؟ به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ وعده‌های غذاییتان را چی کار می‌کنید؟ چند دست لباس احتیاج دارید؟،می‌توانید از تمام هزینه‌های احتمالی باخبر بشوید، خرج‌های اضافی را مدیریت کنید، از تخفیف‌های زودهنگام بهره‌مند شوید و از نرخ‌های بالایی که معمولاً با خرید‌های دقیقه نودی همراه است، اجتناب کنید. کمی تحقیق کنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید تا بهترین قیمت را نسبت به بودجه خود پیدا کنید. به فکر بازدید از مکان‌های کمتر شناخته شده یا سفر کردن در فصل‌های خلوت‌تر باشید تا از نرخ‌های پایین‌تر و جمعیت کمتر بهره‌مند شوید.

برنامه‌ریزی برای کمپینگ ارزان
نمونه‌ای از یک چک لیست برای برنامه‌ریزی کمپینگ

2. روی تجهیزات بادوام و با کیفیت سرمایه‌گذاری کنید.

اگرچه ممکن است خرید تجهیزات کمپینگ ارزان، بی‌کیفیت و عملا یک‌بار مصرف وسوسه‌انگیز باشد، اما سرمایه‌گذاری در اقلام بادوام و با کیفیت می‌تواند در دراز مدت به شما کمک کند. تجهیزات بادوام سال‌ها عمر خواهند کرد و نیاز به تعویض‌، تعمیر و خریدهای مکرر را کاهش می‌دهند. به دنبال حراج‌ها، تجهیزات دست دوم باکیفیت، یا جشنواره‌های آنلاین برای تجهیزات با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بگردید. اقلام اساسی شامل چادر، کیسه خواب، کفش و لباس و تجهیزات پخت و پز است.

تجهیزات بادوام و کاربردی برای کمپینگ ارزان
یک بار هزینه کردن برای تجهیزات بادوام، از هزینه‌های بسیار زیاد در آینده جلوگیری می‌کند.

3. وسایل اضافه با خود نبرید.

تعداد زیاد وسایل و تجهیزات تواند منجر به هزینه‌های اضافی شود، به ویژه اگر به خاطر آنها نیاز به وسیله نقلیه بزرگ‌تر یا هزینه‌های اضافی برای حمل و نقل داشته باشید. برای کمپینگ ارزان‌تر، لیستی از اقلام ضروری تهیه کنید، بر روی تجهیزات و لوازم ضروری تمرکز کنید و از آوردن اقلام غیر ضروری خودداری کنید. این تکنیک کمپینگ ارزان نه تنها در مصرف پول صرفه‌جویی می‌کند، بلکه وزن و حجم تجهیزات شما را نیز کاهش می‌دهد و سفر شما را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنداقلام چند منظوره و ست‌های پخت و پز سفری می‌توانند بسیار مفید باشند.

برای کمپینگ ارزان، فقط وسایل مورد نیاز را با خود ببرید‌.
محدود کردن وسایل خود به وسایل ضروری و مورد نیاز برای هر نوع سفر مفید است.

4. خودتان غذا بپزید.

غذا خوردن در رستوران‌های بین راهی، روستایی و محلی و یا خریدن غذاهای سرد و آماده می‌تواند به سرعت بودجه شما را تخلیه کند. به جای آن، برای خورد و خوراک خودتان برنامه‌ریزی کنید و هنگام کمپینگ خودتان پخت و پز کنید. مواد فاسد نشدنی و دارای ماندگاری بالا و موادی که پخت و پزشان آسان‌ است با خود ببرید؛ مانند پاستا، برنج، و کنسروها. برخی از وعده‌های غذایی را از قبل در خانه آماده کنید و با خود ببرید تا در مقدار تلاش و مدت زمان پخت و پز صرفه‌جویی کنید. یک اجاق سفری می‌تواند برای پخت وعده‌های غذایی خوشمزه در قلب طبیعت استفاده شود. فراموش نکنید که تنقلات و آب زیادی بسته‌بندی کنید.

پخت و پز کردن در طول کمپینگ برای جلوگیری کردن از هزینه‌های اضافی
در طبیعت غذا درست کردن لذتی است که هر نفر حداقل یک بار باید تجربه کند.

5. هزینه‌ها را با دوستان تقسیم کنید.

با دوستان یا خانواده سفر کردن نه تنها بیشتر سرگرم‌کننده است، بلکه ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز می‌باشد. تقسیم هزینه‌هایی مانند هزینه‌های غذا و سوخت می‌تواند به طور قابل توجهی هزینه کل را برای هر فرد کاهش دهد. علاوه بر این، می‌توانید مسئولیت بسته‌بندی و پخت و پز را تقسیم کنید و سفر را برای همه لذت‌بخش‌تر کنید.

سفر کردن با دوستان و خانواده برای کم کردن هزینه‌های کمپینگ
به اشتراک گذاشتن شادی‌ها، لذتشان را دو برابر می‌کند.

6. از ترفندهای DIY در کمپینگ استفاده کنید.

با ترفندهای خلاقانه و مستقلانه DIY در مصرف پول صرفه‌جویی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از پرز لباس یا خرده چوب و کارتن‌های تخم‌مرغ برای خودتان آتش‌زنه بسازید، یا با استفاده از یک چراغ قوه و یک بطری آب یک فانوس ایجاد کنید. از اقلام خانگی مانند فویل آلومینیومی برای پخت و پز و از کیسه‌های پلاستیکی برای محافظت کردن از وسایلتان در مکان‌های مرطوب و بارانی استفاده کنید. ترفندهای بی‌شماری را در فضای مجازی می‌توانید پیدا کنید که تجربه کمپینگ شما را بدون هزینه اضافی بهبود می‌بخشند.

طرفند‌های خلاقانه DIY برای کمپینگ ارزان
یک چوب لباسی فی‌البداهه در طبیعت

7. تجهیزاتتان را قرض بگیرید یا اجاره کنید.

اگر برای بار اول به کمپینگ می‌روید یا به طور پراکنده و هر چند سال یک بار به کمپینگ می‌روید، به فکر قرض گرفتن تجهیزات از دوستان طییعت‌گردتان یا اجاره کردن تجهیزات باشید. این می‌تواند راهی مقرون‌به‌صرفه برای دسترسی به تجهیزات با کیفیت بدون سرمایه‌گذاری اولیه باشد. قرض گرفتن یا اجاره کردن تجهیزات همچنین برای شما فرصتی فراهم می‌کند تا قبل از خرید، تجهیزات مختلف را امتحان کنید.

برای مدیریت کردن هزینه‌های کمپینگ می‌توانید تجهیزات دوستانتان را موقتا قرض بگیرید.
از تجهیزات قرضی و اجاره‌ای بیشتر مراقبت کنید.

8. از تجهیزات خود نگهداری کنید و امنیت خود را در اولویت قرار دهید.

نگهداری صحیح از تجهیزات می‌تواند عمر آنها را افزایش دهد و در دراز مدت شما را از شر تعمیر، تعویض و خریداری دوباره تجهیزات نجات دهد. پس از هر سفر تجهیزات خود را به درستی تمیز و نگهداری کنید تا از آسیب و فرسایش در امان باشند. به طور منظم تجهیزات خود را بررسی کنید و اگر که نیاز به تعمیر دارند و به موقع تعمیرات لازم را انجام دهید. علاوه بر این، برای جلوگیری از هزینه‌های پزشکی گران امنیت خود را در اولویت قرار دهید و سلامتی خود را جدی بگیرید؛ یک جعبه کمک‌های اولیه مجهز همراه خود داشته باشید و با روش‌های کمک‌های اولیه اساسی آشنا شوید. در کمپینگ ارزان، هزینه‌های پایین‌تر به معنای امنیت پایین‌تر نیست.

لذت کمپینگ
آرامش استفاده کردن از تجهیزات مطمئن و سالم

9. بهینه‌تر سفر کنید.

هزینه‌های سفر می‌توانند بخش بزرگی از بودجه کمپینگ شما باشند. برای صرفه‌جویی در سوخت، یک مکان نزدیک به شهر خود انتخاب کنید یا مسیر خود را برنامه‌ریزی کنید تا از چند مکان دیدنی را در یک سفر بازدید کنید. می‌توانید با دوستانتان همسفر شوید تا هزینه‌هایتان را بیشتر کاهش دهید. همچنین، اگر که امکان استفاده از حمل و نقل عمومی را دارید، استفاده از این امکانات عمومی را در نظر بگیرید.

 

10. سرگرمی‌های ارزان، کمپینگ ارزان

زمانی که طبیعت‌گردی می‌کنید، لازم نیست برای سرگرمی هزینه زیادی بدهید. کتاب‌ها، بازی‌های گروهی کارتی و تخته‌ای، ستاره‌بینی یا حتی فقط داستان‌سرایی و گفت و گو‌های ساده کنار آتش می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند. طبیعت فرصت‌های زیادی برای سرگرمی و آرامش فراهم می‌کند و برای سرگرمی احتیاجی به ابزارها یا فعالیت‌های گران قیمت ندارید.

سرگرمی در کمپینگ
زیپ‌لاین، از تفریحاتی که در برخی مناطق توریستی و طبیعت‌گردی توسط متخصصان ارائه می‌شود.

کمپ کردن با بودجه کم کاملاً امکان‌پذیر است با کمی برنامه‌ریزی و خلاقیت. با اولویت‌بندی تجهیزات قابل استفاده مجدد، پخت و پز وعده‌های غذایی خود و استفاده از منابع رایگان، می‌توانید یک تجربه کمپینگ ارزان˛ مقرون‌به‌صرفه و به یادماندنی داشته باشید. به یاد داشته باشید که هدف اصلی کمپینگ، ارتباط با طبیعت و لذت بردن از سادگی فضای باز است و اغلب بهترین خاطرات از ساده‌ترین لحظات ساخته می‌شوند. از وبسایت تکاورکو بازدید کنید، از مشاوران ما راهنمایی بگیرید و برای خود تجربه سفری فوق‌العاده بسازید.

کمپینگ خوش بگذره!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا